Industrieviertel. Emplacement in industriegebied met een klein pendeltreintje

Op de voorzolder staat een stellingkast van IKEA. Het plan is gebaseerd op een Timesaver rail-puzzel met een pendel-dienst personentreintje dat af en toe de rangeerbewegingen doorkruist.
Het plan voor een Timesaver
Het hart van het emplacement. De puzzel werkt goed. Niet echt moeilijk, maar het vraagt wel om concentratie.
Het hart van het emplacement, van bovenaf

Het station aan de rechterkant. Hier stopt de pendeltrein. Daartegenover een kolenhandel. Een van de aansluitingen van het emplacement.
Het station waar de pendeltrein stopt. Daartegenover een kolenhandel.

De brug die ik nog had liggen. Om het pendelspoor te laten verdwijnen.
In een proef-opstelling kan alles, dus wordt de brug ondersteund door een lading al geluisterde cd's.
Bovenop de brug een trein met oude blikken Fleischmann kolen- of bietenwagons, getrokken door een niet meer rijdende oude Fleischmann V60.

De nieuwere V60 op de voorgrond doet het overigens prima.
De brug die ik nog had liggen. Om het pendelspoor te laten verdwijnen.

Ouderwets pendelen.
Links een oud Fleischmann relais. Daarmee wordt de richting omgeschakeld.

Rechts de twee bijzondere rails aan de linkerzijde van het traject. De onderbreker en de diode voorkomen dat de locomotief te ver doorrijdt. De andere rail laat de (Fleischmann) locomotief een signaalpuls afgeven. Daarmee wordt een sein op rood gezet.

Het pendelen gebeurt nog met de hand, via de sein-schakelaar.
Een oud wissel-relais van Fleischmann 
Automatiseren zoals dat al in de jaren '60 gedaan werd.