De proefopstelling met de definitieve versie van de omgeving.
Het flex-wegdek van Faller Car System bleek toch niet zo flexibel, dus met een dremel alles zelf maar geslepen.

Het emplacement met rechts de huizen en de fabriek

De maquette van de fabriek is geplaatst. Het eerste plan voor de bocht was een gashouder.  

De fabriek met in de hoek de volkstuin. Het blijft een onnatuurlijk scherpe bocht, maar zo is het redelijk weggewerkt.
De eerste opzet voor het huizenblok, met eerst nog het plan van een achtergrond met een brug waardoor de sporen en de auto uit het zicht verdwijnen.
Het framewerk met het verhoogde huizenblok is goed zichtbaar.
 
Experiment met achtergrondplaat. Een plaat voor de rails werkt niet zo prettig.

Het raccordement en gashouder van de gasfabriek. Door een tegenbeweging naar rechts valt de onnatuurlijk scherpe bocht iets minder op.

Achter de gashouder bevindt zich de transformator.

De definitieve versie van het huizenblok staat.
Aan de tuinen en de lantaarns wordt nog gewerkt. De kolen-auto (niet in beeld) kan al rijden.

De bocht tegenover de huizenrij. Naaldbos met daarvoor enkele berken. Berken zijn pionier-bomen: Ze groeien vrij snel. Bovendien werken ze brandvertragend.

Het raccordement van de andere kant gezien. Het rondje dat de kolen-auto rijdt is nu ook wel duidelijk. Een van de facetten van de puzzel: Om de fabriek te bedienen moet eerst de wagon voor de kolenhandel worden weggehaald.

Het raccordement is van een bestaande situatie in Canada afgeleid. (Pine Ridge, zie website Carl Arendt)